Bakning - en passion!

Jag brinner för att baka. Det är så mycket mer än en hobby. Det är en passion. Ett livskall. Jag kan nog nästan kalla mej för smått besatt. Jag älskar att göra efterrätter, muffins, matbröd, allt med choklad, mm... Allt sånt som egentligen är förbjudet. Förbjudet men gott. Det är det jag kallar livskvalitet!

måndag 15 november 2010

Choklad-och hallongrottor

Klassiska hallongrottor, men här med smak av choklad. Mumsigt! Jag skulle dock hellre ta den mindre mängden kakao om jag skulle göra dem igen, eftersom att jag tycker att det blev för stark kakaosmak annars.





200 g smör
1 dl strösocker
4 dl vetemjöl
1/2-1 dl kakao
ca 1/2 dl hallonsylt

Sätt ugnen på 200 grader. Kör samman smöret och alla torra ingredienser till en deg i matberedare eller förhand. Tryck ut i mindre kakformar. Gör en fördjupning där hallonsylten ska ligga och klicka i sylten. Använd gärna sylt på flaska, så går det som smort! ;) Grädda i mitten av ugnen i cirka 10 minuter, tills kakorna är gyllenbruna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar